Åldersfundering

Februarimånad är här och med den MIN födelsedag! 
Jag älskar att fylla år.
 
Åren som läggs på är en gåva inget börda.
Fast visst undrar jag när jag kommer att fatta HUR gammal jag egentligen är.
 
 
 
För i mig bubblar det fnitter,tokigheter och annat som man inte kanske förväntar sig
av en tjej på några år över 40.
Eller massa år över 40.
Jag har nu närmare 50 än 40.
 
Mina rara små barn är inte små längre.
Min smidiga snabba kropp är inte densamma längre.
Jag är mer baktrött än bakfull och tycker jag är järv om jag är uppe efter 24.00
 
Men bortsett från det är jag i sinnet 27 år,med några få stunder av en 100 åring.
Så varför jaga efter evig ungdom när man kan välja fritt med förstånd.
 
 
Det gäller att skapa sin egen ålderstrappa.
 
Pusså kram eder Fiona
 
 

Kommentera här: