Om jag tog ut min minnesstund i förskott?

 
Då jag via mitt jobb på en begravningsbyrå så får jag höra ett och ett annat om en avliden.
Oftast vackra fina ord och minnen man har tillsammans.
 
Så om jag tar ut min minnestund i förskott, flera år ( förhoppningsvis ) i förväg så kanske man får höra om allt fint man har bidragit med på min vandring på jorden.
 
Eller så kanske jag ska ha en trevlighetsfest...
Har du något trevligt att säga om mig eller om livet så är du välkommen!
 
För just att säga fina saker om någon,när döden har gett sig till känna känns som ett enormt slöseri med ord.
 
Så fram med alla vackra ord du går och håller på!
Sitt inte inne med dem,utan sprid lite rosor på min stig ;-)
 
" Vänta inte tills jag är död och borta med att då som först strö liljor i mitt hår"
 
Eder Fiona
 

Kommentera här: