En känsla av förälskelse

 
 
Jag kan inte annat än förundras av den längtan som en bok tillför,ibland.
Man kan likna det snudd på en förälskelse där tiden för att kunna sitta ner och läsa inte kommer fort nog.
 
Efter att ha haft ett mångårit uppehåll av bokläsandet så har jagnu återupptäckt denna ljuva sysselsättning.
Skratt,tårar, ångest och mycket glädje.
 
Man känner sin huvudrollsinnehavare så bra och i huvudet har man sin egna bild av miljön.
Potensgivaren var den senaste bokensom gav mig så mycket skratt. Helt underbar och tokig!
 
Nioende grottan är en annan som jag snart ska beta av.
Då jag med Ayla, bokens huvudrollsinnehavare, ska få mig att uppleva livet på stenåldern.
 
Nu delar inte min familj min tjusning för böcker och de står oförstående brevid och undrar hur jag mår när jag börjar skratta hejdlöst i min ensamhet.
 
Risk finns ju att jag bli klassad som lite galen, men den risken får jag ta.
Spotify och Netflix i all heder men min peng kommer att gå till Storytel så jag kan blanda läsning med ögat och örat.
 
Ha nu en underbar helg!
Eder Fiona
 

Kommentera här: