Inrednings kurs de luxe <3

 Jag vet att jag sitter på en hemlighet...att kunna ge inredningstips.
 
Det finns shabby chic, New England, allmoge, minimalism,modernt osv
Min stil är en väl utarbetad har gått en snart 19 år lång utbildning utan att någonsin nå ett slut, eller?
 
Disharmoni,kaos med små inslag av allmän röra och viss hopplöshet.
Vi jobbar hårt med de små inslagen som liksom bättrar på vår image.
 
Matbordet i vardagsrummet kan då och då visa sin bordsyta och då blir man ju genast orolig.
Tvätten! Har vi missat den?
 
Lugn...då hämtar vi smutshögen, arbetar oss igenom vårt stora lass i tvättsugan och sedan gör vi så att den rena tvätten blir ett pittoresk inslag på vårt matbord.
 
Högar av kläder som var och en ska ta reda på.
NU är "Var och en" inte alltid hemma så därför får man snudd på ringa "missing people" för att säkerställa att högen försvinner innan nästa tvätt omgång.
 
I bland kan jag framföra en önskan att gå till en annan stil som inte skapar så mycket svåra ord att uttala till varandra...men där har vi tydliga komunikationssvårigheter.
 
Speciellt med folket som vi då och då kallar våra ungdomar. Men ibland måste ju till och med jag fundera om det verkligen kan stämma. För inte pratar vi samma språk överhuvudtaget.
Ordet NU är lika med NÄR JAG VILLoch då handlar det om att DET ALDRIG SKER.
 
I bland så tänker jag som så, undrar just om Medborgarskolan söker nya idéer til nya kurser?
Där skulle jag/vi kunna agera kursledare till dena unika (?) inredningsstil. FÖr vem vet det kanske blir en succé...
 
Då kan vi utveckla vidare i ämnet och gå från inredning till planering. Dvs att göra tvärtemot än vad som är önskvärt.
Maten kräver en viss planering när det handlar om att skapa kaos.
Typ sov så länge som möjligt och skippa sen frukosten,ät något snabbt till lunch typ en delicatoboll och humöret ligger garanterat i bott när eftermiddagen kommer.
 
Tänk så spännande!  ;-)
 
 
Eder Fiona
 

Kommentera här: