Kyrkbänks fundering när hjärnan går på högvarv

 
 
 
 
Det har kanske inte undgått någon att jag då och då stöter på musik i mitt jobb.
Har gått igenom psalmtoppen för att "hänga" med lite.
 
En och annan obekant låt (psalm) stöter jag också på och jag är då glad att vi inte har som krav att kunna sjunga med.
Jag har också kommit en bit på väg i min musikaliska resa ( jojo det där lät finare än vad det är...)
Det jag menar är att frikyrkolåtarna är betydligt roligare och lättare att ha å göra med än Svenska kyrkans psalmer.
 
Tur är att en var och en får välja själv vart den står.
Själv står jag någonstans mitt emellan friskyrkolåtar och vanliga svenska melodier, som de Ted Gärdestad har levererat till oss.
 
 Min lilla mormor H chockade mig lite, när hon till sin egna begravning fick med hitsen från frikyrkan...
Hon var inte i mina ögon ett frikyrkoämne.
 
 
Men hon fick sista ordet med "Pärleporten" " Jag har hört en stad ovan molnen" Underbart!
 
Jag är fast övertygad om att oavsett sång kommer vi dit vi ska när vi dör.
 
Här har ni lite låtar som sitter vackert i mitt huvud, oavsett låt.
Fred Åkerströms tolkning är bra också,på sitt vis.
 
Ja ni förstår ibland får man mycket tid att tänka...
 
Kram Eder Fiona