Maj 2008

 
 Jag har varit aktiv bloggare under ett annat namn sedan 2007. Idag satt jag lite och kollade bakåt vad jag skrivit om mig och min familj och kom till maj 2008,Öppet hus på skolan.
 
Tyvärr så är jag den jag är och min familj älskar visst mig ändå. Det är bara att inse vissa saker blir vad det är,resten blir bättre=)

"Jag har nu avverkat ett par timmar på barnens skola. ÖPPET HUS.
Det är bland det värsta jag vet, då kära maken alltid lyckas jobba kväll.

Där springer jag runt som en skållad råtta och försöker se engagerad ut.
En stund hos dottern och stund hos sonen.

Sammanfattning är att jag fick Örebros historia, kända byggnader,Svampens fuktion, skolan nu och då och bakverk till höger och vänster.
Allt leverarat av en 3:e klass och en 6:e klass, och lite mer klasser tror jag

När barnen frågade om jag såg deras verk så log jag bara, för jag minns inte riktigt vad jag såg.
Fast de förstår mer än jag anar....

Dottern sa till kära maken när han kom hem
- Mamma var överrallt och tittade på fel saker. Men hon köpte mer godis än någon annan. Fattaru, asså.
Jag tror att hon glömnde att hon redan hade handlat för hon köpte godis 2 ggr, pappa! 
Fattar du vad vimsig mamma kan vara? säger dottern till kära maken

Kära maken bara skrattade åt mig och sa några vänliga ord.
Nästa år ska han banne mig få ta semester!

Sonen ville bara att jag skulle finnas där men INTE synas eller höras.
Lillasyster kunde slänga sig i väggen om han fått sin vilja igenom....

Nu har vi inte den sortens utdelning i familjen även om önskan brukar uttalas, ofta.
Man får liksom hela paketet om man ska får något gott utav det hela.

Skolan har idag samtalat om sonen men vi har inte fått tagit del av det.
Fast det var ett väldigt fjäskande nu på kvällen av vissa på skolan....

I morgon har barnen ledigt i från skolan, så jag ska SOVA! Hoppas jag.

Kaosmoder"
 
Någon gång ska jag se till att mina rader blir en bok,för det är ändå rätt kul att läsa...även om man kan tycka att vissa saker borde jag ju ha lärt mig.
 
Eder Fiona

Kommentera här: