Jakten...

Och vart har vi gömt julen i år?
 
 
Det är ju dumt att tro att vi skulle ha hållt oss till de sedvanliga rutinerna,när vi städade undan julen sist.
Vi fick visst någon snilleblixt att organisera om i bland kartongerna.
 
Skitdum idé!
För nu hittar jag dem inte där de borde vara ( där de har varit de senaste 13 åren ).
Det blir att snällt vänta tills i morgon och be kära maken om hjälp. För han brukar med blotta ögat se vilken kartong vi ska ta.
 
Själv har jag absolut ingen aning,vilket stör mig en aning.
 
Fast det här med julpyntandet är ju mer kära makens grej än min och jag får väl se mig besegrad.
Det svider...
 
Vi har haft våra diskussioner om fodrade eller icke fodrade julgardiner.
Jag fixade ofodrade ( heter det så? ) och det ska ni veta att jag har fått höra...Tur att jag är lite "behovsdöv".
 
Det är tur att vi har några dagar kvar,så vi inte blir sist på vårangård med adventspynt.
 
eder Fina Frun Fiona
1 Charlotte:

skriven

Just det ! Samma visa varje år! Var la jag julgardinerna?

Svar: Jag har i allafall ( nää kära maken menade jag ju ) hittat hälften av julen...mengardinerna är inte funna ännu. Helgen är "räddad",jakten fortsätter!Kram
FinaFiona

Kommentera här: