All makt till mig!

Att bo under samma tak som två tonåringar är fantastiskt,underbart och rent förfärligt!
Inte blir det gjort som man önskar och det som de önskar blir inte heller av för våra krav är varandras största motstånd.
 
Att förklara detta:
 
 
...och önska att de förstår poängen utan att man måste förklara rad för rad, är en himla stor utmaning.
 
Jag å andra sidan fattar inte detta
 
 
Utan dessa inköp kommer mina barns vardag att sluta fungera, enligt mina rara ungdomar.
 
Och inte vill jag väl stå i vägen för deras utveckling,men lite mer än detta kräver jag nog för att vilja bidra med något.
 
Och här vill jag lova att åsikterna går isär om hur långt plikten som förälder sträcker sig.
 
Jag har stiligt och elegant  
 
berättat om mina förmågor och hur långt de sträcker sig,
så visst kom med RIMLIGA önskemål!
 
Fast jag är rätt stolt över dem, för jag har fått dem att lära sig en sak och det är att argumenter för sin sak.
Även om det är jag som får höra argumenten.
 
Det är ett bra verktyg inför framtiden, hoppas jag.
 
Jaja livet ska bjuda på det ena och det andra. Själv tar jag helg och den ska njutas av!
 
eder FIona
Häxan från Närke <3
 
 
1 milla:

skriven

Din dotter har jag träffat under några veckor, fast vi har inte varit på samma avd, så jag har inte hunnit prata med henne som jag önskat. Men intrycket hon ger är att hon är riktigt rar och skin på näsan:)
Ha det gott och var riktigt stolt över dina tonåringar:)

Kommentera här: