Gud och kärleken!

I bland så kan det hända att jag fastnar framför tv:n, när det verkligen är bara jag,hunden och tv:n. Alltså fritt fram att välja...
 
I går hamnade jag på kanalen TLC och programmet " En man och hans fruar"
Man får skaka lite på huvudet,för det gjorde jag.
 
 
 Sister Wives berättar historien om familjen Brown, som vid första anblicken är en typisk amerikansk familj. Men Kody Brown är en polygamist med tre "syster-fruar"; Meri, Janelle och Christine; plus deras 13 barn. Kody förklarar själv att; "Jag blev kär, blev kär igen, och blev kär på nytt igen."  Denna serie presenterar en ny titt på en livsstil som har kört fast i hemligheter och missförstånd. Omskakande stereotyper och en typ av polygami som aldrig har setts förut. De är en mycket glad, välanpassad familj där alla fruarna hjälper varandra, och betraktar sig själva som mammor till alla barn - inte bara sina egna.
Mannen har 4 fruar och en mormonsk tro.
 
Jag blir förundrad över vad Gud ( om han finns...) och människans starka kärlek till honom. 
 
Nästa familj har också Gud inblandat på ett vis. Här är det en man och en kvinna vars starka kristna tro gett dem 19 barn!
 
De Duggers är fromma (?!) Oberoende baptister. De är ordentliga,klär sig anständigt och allt vad deta innebär.
Skolan är i hemmet via ett system som jag inte riktigt begriper,men det lär sig något och i USA är ju allt möjligt ;-)
 
 
 
Det här bara några av alla dessa program där Gud är inblandad och kärleken till bibeln.
 
Att fördöma deras sätt att leva är inget för mig, då jag inte behöver drabbas avderas syn på det hela.
 
Men personligen så är jag nöjd med min lilla kristna inblanding imitt liv och jag är rätt glad att kära maken är nöjd med "bara" mig som fru.
 
2 ungdomar är helt ok,för de kan stundtals kännas som minst 10 när kaoset är som värst. ;-)
 
I Bibelns namn eller alla religoners heliga bok så styr denna GUD många människor.
På gott och ont. Sålänge det handlar om kärlek och barn får de gärna hållas.
 
Det är när den onda biten i Guds namn kommer fram som gör mig olycklig.
Alla de som gömmer sig bakom Guds ord och rättfärdiga sitt hemska beteende.
 
 
Säga vad man vill om GUd, men han har en himla bra PR-byrå =)
 
Hallelulja på er och frid vare med er!
 
Fiona den fria <3
 
 
 

Kommentera här: